Skip to main content

Har du mistet trafik efter Google kerneopdateringen (august 2023)? Sådan fikser du det!

Michael Sønderup Nielsen - Joomla ekspert
Kategori: SEO for Joomla
Opdateret 23. august 2023

Google laver en algoritmeopdatering af søgemaskinens kerne i august 2023. Du vil med ret stor sandsynlighed bemærke et pludseligt dyk i din trafik til hjemmesiden. Du er ikke alene om at opleve dette.

Mange hjemmesideejere og SEO-specialister står over for udfordringen med at tilpasse sig de skiftende algoritmer, som Google jævnligt ruller ud. Disse opdateringer sigter mod at levere de mest relevante og autoritative søgeresultater, men de kan også medføre uventede fald i trafikken for mange hjemmesider.

I dette blogindlæg vil jeg dykke ned i, hvad en Google kerneopdatering virkelig betyder, hvorfor det kan påvirke din hjemmesides placering, og vigtigst af alt, hvordan du kan rette op på skaden og genvinde den tabte trafik.

Uanset om du er ny i SEO-verdenen eller en erfaren veteran, vil de tips og tricks, jeg deler, hjælpe dig med at navigere i dette komplekse landskab.

I denne gennemgang vil jeg udfolde, hvilke skridt du bør tage, hvis din hjemmesides trafik har lidt under Googles nyeste opdatering.

Din handlingsplan efter kerneopdateringen:

  • Bevar roen – gå ikke i panik. Det er ikke verdens undergang!
  • Brug data for at finde de sider, der trænger til opmærksomhed
  • Forbedre relevansen af de sider, der halter.
  • Boost troværdigheden på dine siderne.
  • Kast et skarpt blik på, hvad konkurrenterne gør.
  • Er der styr på den grundlæggende Teknisk SEO?
  • Kompensér for dit trafiktab ved at udgive nyt indhold af høj kvalitet.

Googles kerneopdateringer kan have enorme konsekvenser for virksomheder, der er stærkt afhængige af organisk trafik. Google håndterer trods alt over 92% af internettets søgeforespørgsler (kilde: Statcounter).

Nogle virksomheder oplever store fald i trafikken på deres hjemmeside som følge af en core-opdatering, og det har naturligvis meget negative konsekvenser for mange virksomheders omsætning - eller endda levedygtighed.

Men der er gode nyheder. Du kan gøre noget ved det. Du kan gradvist forbedre situationen og give din hjemmeside de bedst mulige chancer for at genvinde tabte placeringer.

Og i dette indlæg vil jeg give dig en tjekliste over disse trin.

Men før du arbejder dig igennem denne tjekliste, er det vigtigt at være helt klar over, hvad en kerneopdatering fra Google egentlig er.

Hvad er en Google Core-opdatering?

Google piller konstant ved deres algoritmer - i virkeligheden næsten hver eneste dag. Men en gang imellem laver de større opdatering, de betegner som "brede kerneopdateringer". Og den seneste i rækken er "August 2023 core update", som blev lanceret den 22. august 2023.

Hvis du vil have en komplet liste over Googles større opdateringer, så kan du smutte forbi Google Search Central hjemmesiden (https://status.search.google.com/products/rGHU1u87FJnkP6W2GwMi/history)

Hvordan beskriver Google selv deres brede kerneopdateringer?

"Flere gange om året laver vi markante, brede ændringer i vores søgealgoritmer og systemer. Vi kalder disse for 'kerneopdateringer'. Formålet? At sikre at vi lever op til vores mission om at præsentere relevant og troværdigt indhold til dem, der søger." (Kilde: Google Search Central Blog)

Ved første øjekast kan Googles udmelding synes lidt tåget. Men kig lige nærmere. Der gemmer sig faktisk to klare hints om, hvorfor en side kan have mistet sin ranking. Sker det, så er det fordi Google mener, at siden mangler relevans og troværdighed.

Nu spørger du måske - "Er det overhovedet muligt at rette op på disse problematikker?", og hvordan gør man så?

Lad os se, hvad Google har sagt gennem tiden.

Googles holdning til at komme stærkt tilbage efter en kerneopdatering

Google har haft en tendens til at sende blandede signaler om, hvorvidt det er muligt at rette op efter en bred kerneopdatering - i hvert fald indtil den næste dukker op. Og hvorvidt det overhovedet er værd at forsøge.

I en længere periode har Google meldt ud, at "sider, der mister placering efter en kerneopdatering, ikke nødvendigvis har noget konkret at rette op på".

Men i maj 2022 blev Googles råd en tand mere kryptisk:

- "Vi ved, at ejere af sider, der oplever et dyk i trafik, vil søge efter løsninger. Vi vil bare sikre, at de ikke forsøger at løse de forkerte problemer." (Kilde: Googles råd vedrørende maj 2022 kerneopdatering)

Den indirekte besked her er, at der muligvis ER ting, du kan ændre.

Og det er her, John Mueller, Mr. Google, træder ind i billedet. Han har ofte været Googles ansigt udadtil, når det gælder råd om SEO. Han har antydet flere gange, at det rent faktisk er muligt at justere sin side og genvinde trafik efter en kerneopdatering - og det, før den næste rulles ud.

I en af hans Google Search Central videochat sessions har Mueller udtalt, at efter en bred kerneopdatering kan der gøres forskellige trinvise forbedringer for at komme tilbage fra et fald i ranking. En af hans mest klare udtalelser på området findes i videochatten nedenfor, hvor Barry Schwartz fra Search Engine Land diskuterer dette emne med ham.

Men hvilke er disse "trinvise forbedringer", kan hjælpe dig?

Tja, der er intet endegyldigt svar på det.

Google holder jo kortene tæt ind til kroppen, når det kommer til deres algoritmer.

Men baseret på...

  • det data jeg har dykket ned i,
  • mine egne erfaringer med at håndtere algoritmeopdateringer,
  • og de guldkorn Google deler om kvalitetsindhold,

har jeg fundet frem til nogle tiltag, der – med tiden – helt sikkert kan gøre en forskel. Nu vil jeg guide dig igennem dem.

Sådan fikser du tab af trafik efter en Google kerneopdatering

1. Hold hovedet koldt

At se sin hjemmeside tage et dyk i trafikken – eller måske endda styrtdykke – kan få pulsen til at stige. Helt forståeligt.

Men hvis din første reaktion er hektisk at ændre alt muligt på din side uden rigtigt at overveje tingene, ja, så kan du lige så godt kaste en boomerang og lukke øjnene.

Det vigtige ved Google-opdateringer er, at de ofte tager nogle uger (nogle gange måneder) at udfolde sig helt.

Under sådanne opdateringer kan søgeresultaterne lege gemmeleg med  placeringerne. Nogle SEO-nørder kalder det for "Google-dansen".

Og ved du hvad?

Med lidt held oplever du måske, at din trafik finder tilbage til sit normale niveau inden for få uger (eller, i nogle tilfælde, endda stiger).

Derfor kan panik-ændringer midt i en stor kerneopdatering være en satsning, du ikke vil tage — især hvis det går ud over det indhold, som Google faktisk satte pris på.

Så, træk vejret dybt!

Vent med at gøre noget, indtil du er sikker på, at en kerneopdatering er helt rullet ud og virkelig har haft en negativ effekt på din side.

Tip:
Du kan holde øje med, hvornår en bred kerneopdatering er færdigudrullet via opdateringer fra Google Search Centrals Twitter-feed og Googles officielle algoritmeopdateringsliste. Hjemmsider som Search Engine Roundtable og Search Engine Land Search Engine Land er også gode steder at tjekke for nyheder om Google kerneopdateringens fremdrift.

2. Brug data til at finde frem til indhold, der trænger til en kærlig hånd

At dykke ned i data er hjerteblodet i processen med at komme på fode efter en kerneopdatering.

Når støvet har lagt sig efter en bred kerneopdatering, er det tid til at finde de dele af dit indhold, som virkelig har fået tæsk af opdateringen.

Hvis du bruger et SEO-værktøj som Ahrefs eller Semrush, har du muligvis allerede en positionsovervågning i gang, der kan hjælpe dig med at spotte, hvor det er gået mest galt.

Google Search Console og Google Analytics (hvis du stadig benytter det) er guld værd, når det handler om at finde de sider, hvor trafikken har fået mest en på hatten.

Ud fra data fra disse værktøjer laver du et regneark med de "problemsiderne", som har oplevet det største dyk i besøgstal.

Og så...

3. Forbedr relevansen af dine problemsider

Husker du Googles udtalelse om formålet med kerneopdateringer?

"De er designet til at sikre, at vi generelt leverer relevant og autoritativt indhold til søgende."

Som sagt, afslører dette, hvorfor indholdet på din liste over "problemsider" er blevet skubbet ned i placeringer på Google. Siderne betragtes nu som mindre relevant og autoritativt end dine konkurrenters.

Lad os først se på relevansen.

Hvordan gør du dit indhold mere relevant end alle andres?

Sørg for, at dine sider er opdaterede
Google har været klar omkring, at de bruger indholdets "friskhed" til at vurdere relevans.

Faktisk meddelte de offentligt allerede i 2010, at de havde skabt en algoritme specifikt til dette: "Caffeine".

Det er nemt at forveksle "friskhed" med "jeg skal producere nyt indhold". Selvom det er vigtigt løbende at udgive nyt indhold, løser det ikke dit nuværende problem - at dine eksisterende sider  nu modtager mindre trafik.

Kig derfor på dine nuværende problemsider og ret eventuelle forældede eller ukorrekte oplysninger.

Dette er særligt vigtigt, hvis du har en anmeldelsesside. Produkter og tjenester kan ændre sig, og dine anmeldelser bør afspejle disse ændringer så hurtigt som muligt.

Sørg for at dække emner dybdegående
Generelt klarer indhold, der går i dybden med et emne, sig bedre i Googles søgeresultater end overfladisk indhold.

Tag et kig på de sider, der nu rangerer højere end dine, og spørg dig selv:

  • Omtaler de en del af et emne, som du har overset?
  • Går de mere i dybden med et bestemt problem end dig?

Selvom du skal være forsigtig med ikke at overdrive med lange tekster, er en god måde at forbedre sider, der har mistet trafik, at sørge for at de dækker det emne, de adresserer, i betydelig dybde.

Læsere vil ofte både have hurtige svar og dybdegående info, så tænk over, hvordan du kan imødekomme begge typer læsere.

Toppen af en side kan for eksempel indeholde en kort opsummering eller hurtigt svar.

Skriv indhold til mennesker - ikke søgemaskiner
Mange fokuserer mere på "ranking-signaler" end menneskerne, der skrives til. Husk, at både du og søgemaskiner i sidste ende ønsker at præsentere indhold, der er yderst relevant for mennesker.

Sørg derfor for at placere brugeroplevelsen i centrum for det indhold, du forsøger at forbedre.

Her er tre måder at gøre dette på:

  • Gør dit indhold letlæseligt og troværdigt.
  • Overdriv ikke med mange nøgleord.
  • Hvis det er en lang tekst, gør den let at skimme og/eller navigere i.

Tip:
Afprøv teksten på "ægte" læsere. Som en del af processen med at forbedre dit indhold, overvej at lave nogle brugertests.

Dette kan hjælpe dig med at identificere områder, der skal arbejdes med, og bekræfte forbedringer.

Sammenlign dine lavtpræsterende sider med Googles relevansspørgsmål
Google har en liste med spørgsmål, du bør stille dig selv, når du forsøger at forbedre indhold, der er blevet påvirket af en kerneopdatering.

  • Leverer indholdet original information, forskning eller analyse?
  • Giver indholdet en dybdegående, fuldstændig eller omfattende beskrivelse af emnet?
  • Leverer indholdet indsigtsgivende analyse eller interessante oplysninger, der går ud over det åbenlyse?
  • Hvis indholdet bygger på andre kilder, undgår det da blot at kopiere eller omskrive disse kilder og tilføjer i stedet betydelig ekstra værdi og originalitet?
  • Leverer den primære overskrift eller sidetitel en beskrivende, hjælpsom opsummering af indholdet?
  • Undgår den primære overskrift eller sidetitel at overdrive eller være chokerende?
  • Er dette en side, du ville bogmærke, dele med en ven eller anbefale?
  • Ville du forvente at se dette indhold i eller refereret til i et trykt magasin, en encyklopædi eller en bog?
  • Leverer indholdet betydelig værdi sammenlignet med andre sider i søgeresultaterne?

Kilde: Googles vejledning til at skabe hjælpsomt, pålideligt indhold med fokus på mennesker

Svar ærligt på alle disse spørgsmål og tilpas dit indhold baseret på dine svar.

4. Forbedre dine sider ud fra et autoritetsperspektiv

Når det kommer til at forbedre autoriteten af en side, er der generelt to ting du skal kigge på:

  1. on-page autoritet
  2. off-page autoritet

Forbedre on-page autoritet
Med on-page autoritet refererer jeg til, hvor troværdigt indholdet er i sig selv.

Google er ret åben omkring, hvad der udgør troværdigt indhold i deres "Search Quality Evaluator Guidelines" dokument, der beskriver – i betydelig dybde – de karakteristika, der er forbundet med et stykke autoritativt indhold.

Dette dokument indeholder en række "Experience, Expertise, Authoritativeness og Trustworthiness", eller kort E-E-A-T, målepunkter, der kan bruges til at bestemme, om en side bør betragtes som en autoritativ kilde til information om et bestemt emne.

Det er værd at læse dokumentet fuldt ud for at få et komplet billede af disse målepunkter, men nogle vigtige pointer for at forbedre autoriteten af en side er:

  • Sikre, at dit indhold ligger på en sikker hjemmeside (dvs. https i domænet).
  • Sikre, at det er klart, hvem forfatteren af et stykke indhold er, og at et klart link til en forfatterbiografi (der beskriver forfatterens legitimationsoplysninger og erfaring) er tilgængeligt på siden.
  • Sikre, at hovedindholdet på siden er dybdegående, faktisk korrekt, grammatisk korrekt og let at forstå.
  • Hvis det er muligt, skal du sikre, at dit indhold er skabt af etablerede skribenter/journalister, der har et godt omdømme inden for deres niche.
  • Når du fremsætter en påstand, skal du bakke den op med en reference (og ideelt set et link) til en autoritativ kilde.
  • Udfør din egen undersøgelse af et emne, hvor det er muligt, og citer det.
  • Giv en "Om"-side og klare kontaktoplysninger (telefonnumre, adresser, kontaktformularer) på din hjemmeside.
  • Referer klart og vis alle relevante priser, legitimationsoplysninger eller kvalifikationer forbundet med dit arbejde/virksomhed.

Ud over Search Quality Evaluator Guidelines-dokumentet, der blev henvist til ovenfor, har Google offentliggjort en række spørgsmål for at hjælpe dig med at afgøre, om der er nogen autoritets-/kvalitetsproblemer med et stykke indhold. Disse er bestemt værd at læse – og igen besvare spørgsmålene ærligt.

Forbedre off-page autoritet
Når du har gjort alt, hvad du kan, for at forbedre on-page autoriteten af et stykke indhold, der har lidt på grund af en kerneopdatering, er det tid til at se på, hvad du kan gøre for det off-page.

Dette skyldes, at Google ikke stoler på sider udelukkende baseret på sidens indhold selv – det ser på, hvor meget andre sider også stoler på det.

Opbygning af tillid gennem links
Det mest åbenlyse eksempel på off-page tillid genereres ved links. Det er ingen hemmelighed, at hvis mange højkvalitetssider linker til dit indhold, har det en meget bedre chance for at klare sig godt i søgeresultatsiderne.

Dog er det værd at påpege, at Googles John Mueller har udtalt, at kerneopdateringer mere handler om kvaliteten og autoriteten af indholdet, snarere end hvor god din backlink-profil er.

Så jeg ville ikke nødvendigvis antage, at det at fjerne en bunke links af dårlig kvalitet vil løse kerneopdateringsproblemer.

Når det er nævnt, hvis du har et stort antal tvivlsomme links, der peger på din hjemmeside – dem, du ved, du har betalt for, eller dem, der er resultatet af tvivlsomme linksamlinger – så er der et argument for at fjerne dem.

Selvom dette sandsynligvis ikke vil vende en rangeringsnedgang relateret til en kerneopdatering fuldstændigt, kan det alligevel hjælpe dig med at få noget trafik og mindske dens effekt.

Ligeledes kan du række ud til højkvalitetshjemmesider, der genererer nogle værdifulde links, have en tilsvarende positiv "modvirkende" effekt.

Så hvis du har bemærket et fald i trafikken til en bestemt side, skal du kigge på dens backlink-profil i dybden for at sikre, at:

  • der er et stort antal links til det fra autoritative hjemmesider
  • der ikke er nogen meget unaturlige links, der peger på det.

Hvis du finder ud af, at linkprofilen for et bestemt stykke indhold er temmelig tynd, kan det være tid til at overveje noget linkbygnings-outreach og noget mere online markedsføring for at styrke det.

Hvis du finder mange unaturlige links, der peger på en af dine "problemsider", skal du prøve at få dem fjernet eller overveje at afvise dem ved hjælp af Googles afvisningsværktøj.

Gå dog forsigtigt frem med den anden taktik, da det, hvis det udføres forkert, kan skade din SEO – og nogle Google-medarbejdere har udtalt, at afvisning i de fleste tilfælde ikke er nødvendig.

Opbygning af autoritet via brandnævnelser
En anden måde, hvorpå du kan hjælpe Google med at betragte dit indhold som autoritativt, er ved at søge efter nævnelser af dit brand, dit navn, på andre sider.

Google har været ret tydlig om, at dette virkelig kan hjælpe med rangeringer.

5. Gennemfør konkurrentanalyse

Hvis en af dine sider falder i søgerangeringer, og en konkurrents stiger, er det ikke på grund af magi - det er fordi din konkurrent gør noget bedre end dig.

Den gode nyhed er, at der nu er mange SEO-værktøjer til rådighed for at hjælpe dig med at finde ud af, hvad det "bedre" er.

F.eks. ved at bruge SEMrush, kan du finde ud af:

  • hvilke nøgleord der er mere til stede i en konkurrents tekst end din
  • hvem der linker til det indhold
  • hvem der nævner det brand.

Al denne information kan hjælpe dig med at omskrive dit indhold fra et relevansperspektiv og opbygge autoritet ved at nå ud til de rigtige folk for links og brandnævnelser.

Det er dog vigtigt ikke kun at stole på software for at finde ud af, hvad der går galt med dit indhold. Som nævnt tidligere, ønsker Google at belønne indhold, som mennesker kan lide.

Så foretag altid en tæt personlig inspektion af de sider og indlæg, der nu rangerer højere end dine, for at se, om de er lettere at læse og bruge, pænere at se på eller er mere delbare.

Brug derefter denne viden og eventuelle opnåede indsigter til at forbedre dit eget indhold.

6. Gennemgå dine tekniske SEO-grundelementer

Som jeg har diskuteret flere gange i dette indlæg, og som Google gentagne gange har sagt, handler kerneopdateringer primært om aspekter af indhold, der giver det relevans og autoritet.

Nu kan dette få dig til at tro, at det at komme sig efter en Google kerneopdatering ikke rigtig kommer til at involvere at ordne tekniske SEO-problemer som mobilbrugervenlighed, en sides indlæsningshastighed, Core Web Vitals osv.

Og generelt har du nok ret.

Men det, du skal huske på omkring teknisk SEO, er, at en god teknisk opsætning hjælper med at skabe en positiv brugeroplevelse - hvilket igen kan få en side til at virke mere relevant eller autoritativ.

Lad os sige, at en bruger læser to artikler om Joomla hjemmesider:

  1. en, som indlæses langsomt, vises ikke korrekt på en telefon og er fyldt med reklamer, der får indholdet til at hoppe, og scrolling bliver vanskelig, eller
  2. en, som indlæses superhurtigt på en telefon og ikke indeholder nogen påtrængende reklamer eller popups.

Hvilken tror du, at brugeren og Google vil stole mere på?

Hvilken er mere sandsynlig at blive delt eller linket til?

Ja, det er numero zwei!

Så, som en del af enhver kerneopdateringsgenopretningsproces giver det mening at adressere centrale tekniske SEO-problemer, der negativt påvirker brugeroplevelsen.

Overvej at foretage forbedringer til:

  • indlæsningstiden på siderne
  • Core Web Vitals
  • overskrifter, sidetitler og meta-beskrivelser
  • menustruktur
  • interne og eksterne links (sørg for, at der ikke er nogen ødelagte eller omdirigeringskæder)
  • SSL / HTTPS
  • XML-sitemaps
  • robots.txt-filer
  • struktureret data (schema markup)

Selvom disse forbedringer ikke har en direkte indvirkning på relevans og autoritet, har de stadig potentiale til at hjælpe dig med generelt at forbedre trafikniveauet. Noget, der i det mindste kan udligne et dyk i organisk trafik forårsaget af en kerneopdatering.

7. Kompenser dit trafiktab ved at udgive nyt indhold

Udgivelse af nyt indhold

Indtil videre har jeg diskuteret, hvad du kan gøre ved dit eksisterende indhold for at hjælpe dig med at komme dig efter en Google algoritmeændring.

Men der er også muligheden for at offentliggøre nyt indhold på din hjemmeside som en måde at få mere søgetrafik på.

Ved at offentliggøre flere sider på dit site giver du Google flere muligheder for at indeksere indhold og præsentere det for deres brugere. Du giver også de besøgende mere indhold, som de kan linke til eller dele. Alt dette kan hjælpe med at generere ny organisk trafik, der kan kompensere for de hits, du har mistet.

Du kan overveje at bruge nyt indhold som en måde at etablere "emneautoritet" for din hjemmeside på. Som navnet på denne taktik antyder, involverer dette at dække alle aspekter af et bestemt emne i betydelig dybde, og dermed sende et signal til Google om, at du er en ekspert på det emne.

Søgeordsanalysen er vigtig her.

Du bliver nødt til at gøre en indsats for at finde ud af, hvad folk faktisk søger efter i din niche, og identificere de sætninger, du realistisk kan rangere for, og skabe indhold baseret på disse data. Værktøjer som SEMrush eller Ahrefs kan hjælpe med denne proces.

Den vigtigste ting her er dog at sætte kvalitet i centrum for dine nye sider for at sikre, at ethvert nyt indhold indeholder de relevans- og autoritetssignaler, jeg har diskuteret gennem denne artikel.

Og jeg ville bestemt betragte dette skridt som en "fase B"-taktik. Det er bedst at løse eventuelle problemer med eksisterende indhold, før du offentliggør en masse nyt stof!

Opsummering / Cheatsheet

Jeg håber, du har fundet denne guide til at gøre noget ved et evt. fald i trafikken efter en Google kerneopdatering nyttig! Nedenfor finder du et cheatsheet, der indeholder de trin, jeg har diskuteret i denne artikel.

God fornøjelse med at forbedre dine placeringer, og hvis du har nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig.

Cheatsheet - Sådan fikser du trafik tab efter en Google kerneopdatering

  1. Forbliv rolig! Ingen panik!
  2. Vent, indtil en kerneopdatering er fuldt ud rullet ud, før du foretager nogen radikale ændringer i dit indhold eller hjemmeside.
  3. Husk Googles primære grunde til at nedgradere dit indhold - det er mindre relevant og autoritært, end det kunne være.
  4. Google har gjort det klart, at grunden til, at sider mister placeringer, er, at de ikke længere er så relevante eller autoritære, som de engang var.
  5. Brug data til at identificere det indhold, der har brug for forbedring.
  6. Arbejd med dit indhold ud fra et relevansperspektiv.
  7. Forbedre autoriteten af dine problematiske sider ved at bygge autoritative links til dem og opnå omtale af dit brand.
  8. Udfør en grundig konkurrentanalyse.
  9. Foretag tekniske SEO-forbedringer.
  10. Overvej at udgive nyt indhold.

Sådan gendannes efter en Google kerneopdatering — FAQ

 

 


Ofte stillede spørgsmål

Hvad er en kerneopdatering?

En kerneopdatering er en betydelig, bred ændring af Googles søgealgoritmer og systemer. Den fokuserer typisk på relevansen og autoriteten af webstedsindhold, belønner sider og indlæg, der viser begge dele med højere søgeresultater og degraderer dem, der ikke gør det.

Hvornår var den seneste kerneopdatering?

Den seneste Google kernealgoritmeopdatering fandt sted i august 2023. Du kan se en komplet liste over offentligt annoncerede kerneopdateringer (sammen med andre typer Google algoritmeopdateringer) på Googles liste over søgerangeringsopdateringer.

Hvordan gendanner jeg efter en kerneopdatering?

At gendanne fra en kerneopdatering involverer typisk at undersøge, hvad de websteder, der nu rangerer højere end dit, gør bedre end dig; lave væsentlige forbedringer af dit indholds kvalitet fra et relevans- og autoritetsperspektiv; søge efter højere kvalitetslinks og omtaler af dit brand; og udgive mere indhold.

Hvordan ved jeg, hvornår en Google kerneopdatering er startet?

Google annoncerer alle sine opdateringer på sin liste over søgerangeringsopdateringer. Den offentliggør dem også på Google Search Central Twitter-feedet.

Hvordan ved jeg, hvornår en kerneopdatering er færdig med at blive rullet ud?

Google offentliggør, hvornår en bestemt opdatering er færdig med at blive rullet ud, på sin liste over søgerangeringsopdateringer. Den giver normalt også webstedsejere besked om, at en kerneopdatering er afsluttet via Google Search Central Twitter-feedet.

Hvor lang tid tager det at komme sig efter en kerneopdatering?

Google har indikeret, at forbedringer af dit indhold kan resultere i gradvise forbedringer af dine placeringer over tid. Men generelt skal du vente, indtil den næste kerneopdatering rulles ud, for at se de fulde effekter af de forbedringer, du har foretaget.